Så här säger mina tidigare klienter om min hjälp:

Det bästa jag har gjort!

 "Har just avslutat 6månader med Lindas kost program och jag kan säga att det är det bästa jag har gjort!  Jag är 51 år och har på senare år lagt på mig några extra kilon varje år. Metoder som tidigare fungerat ex Viktväktarna fungerade inte längre och med ökad vikt blev träningen jobbigare. Därför hoppade jag på Lindas program. Anpassat upplägg efter just Mina behov och Mina mål .  Mitt mål var att gå ner minst 10 kg och få till rutiner för reglerbunden motion/träning och det har jag uppnått.  Jag har fått goda recept och värdefulla tips och verktyg för att fortsätta med min viktnedgång och livsstilsförändring, hur man ska tänka och hur man gör rätt val. För mig har våra personliga möten via zoom som vi haft regelbundet varit guld värt!  Jag kommer att rekommendera Linda till alla hon är bäst! 🌟💕”  

Ann-Charlotte


Det är svårt att sätta ord på…

"Det är svårt att sätta ord på och sammanfatta hur mycket din hjälp har betytt, men det blev verkligen starten på något som på kort tid har förändrat mitt liv. Tack vare dig har jag fått tillbaka energi, glädje och känslan av att vara mig själv igen.
Sköldkörtelvärden som varit höga sedan tonåren är nu normala, och vikten har gått ner 14 kg, utan att vikten ens var ett mål.
Jag får höra att jag säger stopp och tar för mig, på ett positivt sätt.
Jag har fått tillbaka självförtroendet, glowet, lusten att klä mig fint och känslan av att jag faktiskt kan vara den drivna tjej jag är och vill vara.
Jag orkar och vill göra roliga saker igen, inte bara ta mig igenom måsten.
Det genom ett nytt mindset, andra köp i mataffären och nya strategier. Inte att ändra livsstilen, utan små förändringar här och där.
Alla små vardagsverktyg jag fått med mig och tryggheten i att veta hur jag hittar tillbaka om det skulle spåra ur igen, betyder enormt mycket.
Att slippa svettattacker och att stanna hemma för att orken inte finns.
Jag har till och med bearbetat saker från yngre år, sådant jag inte ens förstått påverkat mig.
Jag vet inte hur många saker jag provat genom åren och trott jag gjort allt rätt.
Du sa: “Det här kommer bli det sista du provar.” Och OM det stämmer.
Tack, på riktigt! "

Ida


Linda Falkenstrand – en fantastisk coach! 

"Jag kände mig sedd, bekräftad, lyssnad på och kunde med henne hitta tillbaka till min inre motivation igen. Min övervikt är som bortblåst idag.
Jag har mer vilja, kraft och tro på mig själv än tidigare.
Framför allt känner jag mig trygg och säker på att det är jag som bestämmer och har kontrollen över min hälsa.
Tack Linda!
Linda får mina absolut bästa rekommendationer! "

Arash


Till dig som redan gör mycket rätt, men som vill ta nästa steg 

"Ända sedan många år tillbaka då jag själv utbildade mig till kostrådgivare, har jag gjort medvetna kostval, lagat all mat från grunden och levt ett hälsosamt liv.
När jag i ett företagssammanhang mötte Linda, förstod jag direkt att hon vet vad hon pratar om. Hennes djupa kunskap, fina budskap och kloka värderingar landade helt rätt i mig. Jag valde att arbeta med henne 1:1 fokuserat under en skräddarsydd månad för att få stöd i frågor där jag behövde fördjupad förståelse, specifik information och tydliga, personliga svar.
Jag sökte alltså inte generella kostråd utan snarare en djupare nivå av precision och finjustering. Det var precis vad jag fick av Linda.
För mig innebar det:
nya perspektiv och större klarhet i hur jag kan optimera det jag redan gör en djupare förståelse för min kropp och mina behov konkreta riktlinjer att utforska vidare i min egen process.
Det som verkligen utmärker Linda är hennes entusiasm och passion för kostrådgivningen med en genuin vilja att hjälpa sina klienter - tillsammans med förmågan att kombinera djup, detaljerad kunskap med en lyhörd och individanpassad guidning.
Jag uppskattade också hennes sätt att guida utan att styra, där hon hela tiden bjöd in mig att känna in vad som är rätt för mig, snarare än att ge generella lösningar.
Jag kan från djupet av mitt hjärta varmt rekommendera Linda till dig som redan gör mycket rätt, men som vill ta nästa steg, med mer precision, tydlighet och ett personligt, skräddarsytt stöd. "

Lena Marjoniemi


Jag är så tacksam för dessa 4 månader med dig!! 

" Du har inte bara hjälpt mig med att hitta tillbaka med rutiner och balans utan du har gett mig verktyg som jag kommer ha nytta av hela mitt liv.
Jag har fått goda recept som va enkla att laga, toppen för en som inte tycker om att laga mat.
Hela upplägget har känns hållbart och roligt, jag känner mig piggare, tryggare och jag är motiverad att fortsätta på denna väg.
Tack för ditt stöd, din kunskap och engagemang!! "

Karin


Jag kan varmt rekommendera det till den som behöver hjälp med en hållbar livsstilsförändring.

"Jag har gått Lindas 6-månadersprogram och kan varmt rekommendera det till den som behöver hjälp med en hållbar livsstilsförändring. 
Lindas stöd har varit så värdefullt för att bygga nya hälsosamma vanor, och bryta gamla ovanor. Utan regler, förbud och pekpinnar, och utan att räkna kalorier, points eller kolhydrater. Kosten baseras på goda, mättande recept som hela familjen uppskattar. 
Lika värdefullt som kosten har det varit att få hjälp med den mentala biten, att lära sig hantera motgångar på ett bättre sätt och fokusera på det positiva. 
Jag hade som mål att gå ner ca 8 kg, och det har jag uppnått, och dessutom fått bättre sömn och mer energi i vardagen. 
Det har förstås också varit kämpigt ibland längs vägen, då har det varit skönt att veta att Linda finns där, och alltid tar sig tid att svara när man behöver lite extra pepp. "

Ingrid

Känns som ett helt annat liv! 

"Tänk att det var i november-24 jag startade upp 6 mån programmet med dig, känns som ett helt annat liv!
Jag längtade och var redo för förändring då min mage var i total obalans. Ont i magen VARJE dag, uppsvälld och gasig varit kväll.
Min största oro var att jag inte skulle orka/klara av att laga maten, jag avskydde att vara i köket och det stressade mig.
Du gav mig enkla recept, få ingredienser och steg att följa. Och WOW! Väldigt snabbt kände jag förbättring när gluten försvann och jag drog ner på det söta rejält (en period ingenting, vilket jag trodde var omöjligt).
Den största överraskning kom i form av att det faktiskt är roligt att laga mat numera, och ganska lätt!
Sagt hejdå till färdigmat, mackor och mängder av godis som var räddningen när blodsockret dippade!
Mår så otroligt mycket bättre❣️
Och håller i min nya livsstil kring maten, det är mitt normala/vanliga nu.
Har även lagt till sisådär 5min styrka varje dag i min yoga/sträcka ut rutin.
Mår bättre, är starkare och tror på mig själv i köket efter din guidning. "
TACK ❤️

Malin


Provat det mesta för att får en sundare livsstil 

"Jag har under många år provat det mesta för att får en sundare livsstil och vikt men ej lyckats.
I somras kände jag att nu gör jag ett sista försök och kontaktade Linda, kände att hon kan hjälpa mig.
Nu har 8 v gått och jag har på många sätt förändrats med härliga resultat.
Ibland har det vart kämpigt men då har Linda peppat och funnits där.
God mat, bra upplägg som passat mig. Kan skriva mycket men sammanfattar dessa veckor med att detta var det bästa jag gjort och Linda är som handen i handsken helt enkelt fantastisk.
Nu fortsätter jag min resa men att Linda finns i bakgrunden och det känns tryggt.
Tusen tack Linda du är grym🌟 "

Anna


Jag rekommenderar dig till 100 %. 

"Innan jag träffade Linda var jag i en nedåtgående negativ spiral som var riktigt långt ner, och vad och hur jag skulle äta upptog VÄLDIGT MYCKET av min tankeverksamhet.
 I så många år har jag pendlat i min kost och träning. Anlitat coach efter coach och lärt mig vad jag ska och inte ska äta. Vad som är rätt. Och vad som är fel. Det har lett till ett beteende som inneburit så mycket skam och skuld de gånger jag ”spårat ur” och ätit det som är ”fel”.  
För att minska skammen och skulden har jag då valt att äta i smyg. När ingen ser. Vilket istället lett till ännu mer skuld och skam.  
Plötsligt börjar jag jobba med Linda som coach. Linda som firar mig även när jag ätit från min så kallade ”fel-lista”. Linda som får mig att tänka om helt. Får mig att sluta sätta viss mat på pedistal och viss mat på katastrofhyllan. Istället lär mig att tänka vilken mat gynnas jag av att äta?
Vilka livsmedel mår jag bra av?
Vad vill jag välja?  
Och även om jag väljer från skam-listan. Kanske njuta då och sen göra andra val imorgon.  
Plötsligt har jag kunnat göra de små valen från den listan utan att spåra ur fullständigt.
För innan var det som att hade jag råkat hamna där, så kunde jag lika gärna köra på, passa på, det var ju ändå kört.  
Tidigare har jag försökt att hålla vikten i någorlunda schack  genom att äta minimalt på veckorna, för att sen kunna mata på på helgen.
Upp 2 kg, ner 2 kg, upp 2, ner 2.  
Nu när jag tar en avstickare och äter lite chips eller ostbågar har jag kontroll på suget efteråt och blir istället sugen att äta kosten från ditt schema!
När hände det sist? Aldrig.
Det brukar vara en kamp flera dagar. Dessutom har jag gått ner i vikt, trots att det varit födelsedagar och högtider.  
När jag nu lär mig att inte mata på skulden och skammen över vissa saker jag valt att ta lite av, är det som att suget efter mer, inte heller fick så stor plats.
Så märkligt, men SÅ, så tacksamt 🙏  
En stor hjälp har varit att kostupplägg varit skräddarsydda efter just mig och helheten .
Det jag tar med mig ÖVERLÄGSET MEST är att du Linda aldrig dömmer utan lägger fokus på mina framsteg.  
Det handlar inte om att aldrig göra avsteg från planen utan att om hur fort kan jag hitta tillbaka upp på vägen igen.
Tack Linda ❤️ Jag rekommenderar dig till 100 %. "

Kram Nathalie  


Kan rekommendera dig till alla 

"Så glad att jag kontaktade dig Linda . Du är så motiverade och peppande . Fantastisk goda recept och enkla att följa .
Hela familjen kan äta maten så himla skönt .
Jag är mycket piggare nu när jag tänker på vad jag äter och inte lika fixerad av mat och små ätandet .
Fortsätter så länge jag orkar och fasta 16 timmar verkar passa mig jätte bra .
Utan dig Linda hade inte detta gått dina peppande samtal och coachning har varit fantastik bra.
Så bra upplägg . Enkelt att gå ner i vikt.
Kan rekommendera dig till alla 😍 "

Frida


Min mage är mycket lugnare,

 "Så var mina 12 veckor tillsammans med Linda och hennes coachning över. Jag har lärt mig så mycket om hur jag kan ge min kropp de allra bästa förutsättningarna att må så mycket bättre.
 Min mage är mycket lugnare, sover bättre, känner mig piggare än jag gjort på mycket länge.
Har fått så många värdefulla verktyg att fortsätta min nya livsstil.
Att jag har tappat 13 kg i vikt och minskat 38 cm runt om kroppen är ju en väldigt stor del i att jag mår så mycket bättre också såklart.
Så tack Linda för din hjälp och stöttning.
Kommer att sakna våra samtal, men hoppas vi håller kontakten, och vet ju att jag kan kontakta dig om jag går vilse igen.
Kramar från Mig!"

 Birgitta


Jag har fått så mycket hjälpa av Linda,

"Jag är nu färdig med mitt 3-månaders program! 🙏
Jag har fått så mycket hjälpa av Linda, med kost, recept, träning och bollplank. ❤️
Jag kontaktade Linda efter att ha provat det mesta inom bantning.
Mitt mående och hälsa hade kommit till en plats där jag känner jag behöver en stor förändring! Jag ska komma i fösta hand, min hälsa och mående.
Jag ska kunna säga nej utan att berätta varför och bara göra det jag vill! Jag ville först inte berätta för någon om vad jag ska göra de närmaste 3 månaderna, kände att jag kommer att misslyckas igen så bäst att va tyst. Men efter samtal med Linda så har jag blivit helt omvänd, berättar gärna om vad jag gör!
Min familj fick bara gilla läget med de nya recepten-passa det inte får man laga sin egen mat! 🙈
Så klart har det varit några nerförsbackar men har alltid fått hjälp att fortsätta.🙏 Det största som jag lärt mej är att det är långsiktigt tänkande och mål som är grejen!
Självklart har jag gått ner i vikt och minskat i mått runt mage, lår och armar men det långsiktiga vinner! Jag kommer fortsätta att göra 3 veckor menyer, träna och lysssna på mej själv! 👊
Stort Tack Linda Falkenstrand för allt du gett mej under min resa! ❤️ "

Camilla


På riktigt, tack snälla! 

"Linda, jag var sjukt skeptisk till att ta kontakt med en kostrådgivare.  Men efter vårt första möte kändes det så bra. Och det blev bara bättre!
Enkla, snabba, goda recept, du lyssnade verkligen på mina ”egenheter”. Inköpslistor och möjligheten att göra stora mängder gjorde dessa 4 veckor enkla. När jag inte fixade alla dagar och hittade mina egna lösningar så peppade du istället för att skälla. Det gjorde mig mer sporrad! Du har en fantastisk förmåga att läsa av mig och peppa lagom utan att det blir för mycket!
Dessa veckor gick så snabbt och jag trodde jag skulle längta efter massa saker men efter dessa veckor har jag fortfarande inte tagit en enda godisbit eller ens suktat efter en redbull. Mackorna ropar dock på mig…. Brödet förvaras nu i låda och jag tar en majskaka då och då😂
På riktigt, tack snälla!❤ "

Frida